معرفی دستگاه چیپر چوب

معرفی دستگاه چیپر چوب

یکی از مهم ترین مصارف چیپس چوب ، منبعی غنی برای بهبود خاک به شمار می رود. به این صورت که با ایجاد سایه بر روی خاک و جلوگیری از رسیدن نور به دانه های علف هرز مانع رشد آنها می گردد. علاوه بر این چیپس چوب در تولید زغال فشرده نیز کاربرد دارد.

علاوه بر آن این محصول با ایجاد یک لایه طبیعی بر روی خاک رطوبت خاک را حفظ نموده و باعث صرفه جویی در مصرف آب می گردد و می تواند به عنوان لایه پوششی برای جلوگیری از تماس محصولاتی همچون توت فرنگی با کود و خاک مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه چیپر چوب

چیپر و خردکن چوب یکی از ماشین آلات کشاورزی پرطرفدار به شمار می رود. این دستگاه ها به منظور خرد کردن و چیپس کرد چوب مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها در مدل های بنزینی ،برقی و تراکتوری طراحی و تولید می شوند. از موارد استفاده چیپس چوب تولید شده توسط دستگاه های چیپر می توان به تولید مالچ ، تولید کود ، تولید نئوپان و ام دی اف و تولید زغال اشاره کرد. دستگاه های چوب خرد کن تنوع بسیاری داشته و هر کدام با کاربری متفاوتی تولید وعرضه می شوند.

خط تولید زغال فشرده

ماشین آلات چیپر که به آنها ماشین چوب خرد کن و یا چوب چیپس کن نیز می گویند که به منظور مقابله با آثار انبوه شدن چوب حاصل از هرس نمودن درختان در باغ ها و مکان های جمع آوری پسماند شهری که می توان به آتش سوزی و لانه سازی جوندگان و … اشاره کرد. این دستگاه در کارخانه تولید زغال فشرده کاربرد بسیار مهمی دارد.

انواع دستگاه چیپر

به طور کلی در مورد دستگاه های چیپر به دو مدل دسته بندی می شوند: چیپر های درامی (Drum Chipper) و چیپر های دیسکی (Disc Chipper)

کومیر ماشین

مساله مهمی که در این دستگاه ها بسیار حائز اهمیت می باشد نوع خروجی دستگاه ها می باشد. خروجی ایده آل در دستگاه های چیپر مالچ ( تراشه چوب ) می باشد و از این خروجی می توان به عنوان ماده اولیه در کارخانجات نئوپان و ام دی اف استفاده کرد. گروه صنعتی کومیر ماشین علاوه بر تولید زغال فشرده مرغوب با هدف ارائه طیف وسیعی از محصولات بازیافت چوب اقدام به تولید و واردات انواع خرد کن و چیپر در مدل های باغی و کارگاهی و صنعتی نموده است. برای مشاهده فیلم نحوه کارکرد این دستگاه می توانید به صفحه آپارات کومیر ماشین مراجعه کنید.

 

2 thoughts on “معرفی دستگاه چیپر چوب

    • saber says:

      متاسفانه پاسخی قطعی برای این سوال وجود ندارد. بستگی به این دارد که چه بافتی را تبدیل به تراشه می کنید؟ چوب‌های سخت‌تر مانند بلوط تیغه‌ها را سریعتر فرسوده می‌کنند. تراشه های چوب غیر هم اندازه نیز زنگ خطری هستند برای بررسی سلامت تیغه ها. به این معنی، که تیغه ها کند شده و بجای برش، چوب را خرد می کنند و می شکنند که باعث ایجاد تراشه های چوبی با کیفیت پایین می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
به مشاوره نیاز دارید ؟
سلام ،
سوالی دارید در خدمتیم