دستگاه های زغال ساز

دستگاه های زغال ساز

دستگاه های زغال ساز همگی یک هدف را دنبال می کنند و آن، تولید خشته و یا بریکت است که به عنوان محصول نهایی از دستگاه زغال ساز خارج می شود. بریکت ها از فشرده سازی زباله ها و پس مانده های کشاورزی، جنگلی یا جامد به شکل استوانه ای به وجود می آیند. این کار با کمک دستگاه های زغال ساز انجام می شود. دستگاه بریکت به تبدیل زباله ها به بریکت های کامل، زغال زیستی یا زغال پاک کمک می کند.

فرآیند تولید زغال شامل فشرده سازی مواد خام است که با کمک لیگنین طبیعی موجود در مواد خام با استفاده از ماشین های پرس بریکت، به همدیگر چسبیده و حالت یکپارچه به خود می گیرند. برای تولید بریکت های بدون آلایندگی با کیفیت، به یک دستگاه بریکت بدون آلایندگی با کیفیت بالا نیاز است. این دستگاه را می توان از یک تولید کننده معتبر ماشین های زغال فشرده خریداری کرد. گروه صنعتی کومور ماشین می تواند ماشین آلات مختلف از جمله دستگاه خردکن یا چیپر چوب، خردکن چوب، آسیاب چکشی، سیستم خشک کن، اکسترودر و خود دستگاه پرس بریکت را با مناسب ترین قیمت و پشتیبانی مادام العمر برای شما فراهم اورد.

پروسه تولید زغال فشرده

تولید بریکت ها از زیست توده با استفاده از دستگاه کراشر و خرد کن چوب انجام می شود. این ماشین آلات، برای خرد کردن مواد خام تا اندازه ۲۰ تا ۵۰ میلی متر به کار می روند. سپس، از آسیاب چکشی برای خرد کردن بیشتر مواد استفاده می شود. و بعد از ان نیز، از ماشین آلات خشک کن، برای از بین بردن رطوبت مواد خام استفاده م شود و در نهایت مواد اولیه از طریق دستگاه پرس بریکت پردازش می شود. کل این سیستم به عنوان «گیاه بریکت» شناخته می شود. در ادامه، لیستی از انواع پرس های بریکتینگ که می توانند برای تولید بریکت های زیست توده استفاده شوند، آورده شده است.

  • پرس پیستون
  • پرس هیدرولیکی
  • پرس دستی
  • پرس پیچ
  • پرس غلتکی

دستگاه کراشر چوب

دستگاه کراشر چوب یک دستگاه مکانیکی است که برای خرد کردن تکه های چوب و سایر پس مانده های جامد به قطعات کوچک و قابلاستفاده طراحی شده است. این دستگاه معمولاً در صنعت فرآوری چوب استفاده می شود، و در افزایش کارایی فرآوری محصولات چوبی بسیار تاثیر گزار بوده است. طراحی دستگاه کراشر چوب که یکی از مهمترین دستگاه های زغال ساز خط تولید زغال است، بسیار ساده و در عین حال موثر می باشد.

این دستگاه شامل یک سری تیغه یا چکش فلزی است که با سرعت بالا شروع به چرخیدن کرده و بازمانده های چوبی را به اندازه های کوچکتر برش می دهد. این دستگاه همچنین دارای مکانیزم تغذیه است که امکان ورود مداوم مواد را فراهم می کند که در عرض چند ثانیه پردازش می شوند. یکی از مزایای قابل توجه دستگاه سنگ شکن چوب این است که کارایی بالایی دارد و می تواند مقدار قابل توجهی چوب را در مدت زمان کوتاهی پردازش کند. این مورد برای کسانی که به دنبال فرآیند تولید ساده تری هستند که زمان نیز برایشان اهمیتی حیاتی دارد، فوق العاده است.
یکی دیگر از مزایای دستگاه سنگ شکن  کراشر چوب این است که  می توان از آن برای شکستن مواد مختلف چوبی از جمله شاخه ها، کنده ها، دال ها و پالت ها و غیره استفاده کرد. این بدان معنی است که دستگاه را می توان در صنایع مختلف، از ساخت مبلمان گرفته تا تولید زیست توده، بکار برد.

دستگاه چیپر چوب

چیپرها ماشین آلاتی هستند که پس مانده های جنگلی و … را به قطعات کوچکتر تبدیل می کنند. چیپرها، دارای میزان خروجی بالایی بوده و مشخصه آن ها، مجهز بودن به چاقوهای برش با سرعت بالا است. چاقوهای تیز این دستگاه ها، با تمام ویژگی های کاربردی شان، متأسفانه مستعد سایش چاقو ناشی از میزان بالای خاک، آلودگی فلزی، سنگ و کلوخ هستند.

آسیاب چکشی Hammer Mill

یکی دیگر از دستگاه های زغال ساز آسیاب چکشی است که با عنوان پودر کننده نیز شناخته می شود. این ماشین؛ برای آسیاب کردن و به عبارتی، خرد کردن مواد چوبی طراحی شده است. آسیاب ها در طول تاریخ بشریت و با اتکا به ضربات چکشی که با سرعت بالا جهت آسیاب کردن مواد مختلف فرود می آیند، مورد استفاده قرار گرفته اند.
آسیاب چکشی برای پردازش مواد در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارد. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذا
  • معدن
  • لوازم آرایشی
  • بازیافت مواد شیمیایی
  • کشاورزی
  • ساخت و ساز
  • تولید دارویی
  • تولید برق

در آسیاب های چکشی، اندازه نهایی خرده چوب ها، به چند عامل بستگی دارد، این عوامل عبارتند از:

  • سرعت روتور
  • پیکربندی چکش
  • تنظیم صفحه 
  • اندازه و تعداد چکش
  • اندازه مکانیسم تغذیه
  • اندازه دهانه های صفحه های سوراخ دار

دستگاه خشک کن

خشک کن یکی دیگر از دستگاه های تولید ذغال است. این دستگاه دارای یک سیلندر چرخشی است که از بخار یا هوای داغ برای گرم کردن مواد اولیه و کاهش رطوبت در طول فرآیند تولید استفاده می کند. خشک کن ها کاربردهای زیادی در صنایع غذایی دارند چراکه، برای خشک کردن خمیرها یا مواد ژلاتینی بسیار کارآمد هستند. در ساده ترین انواع خشک کن ها، خشک کن بر روی یک قاب قرار می گیرد تا بتواند بر روی محور خود بچرخد. بخار از داخل با فشار وارد می شود. سپس یک لایه نازک از مواد اولیه به بیرون فرستاده می شود. با افزایش دما، رطوبت ماده اولیه به نقطه جوش رسیده و شروع به تبخیر می کند. لایه خشک شده مواد اولیه با اسکراپر جدا می شود.
بسته به محصولاتی که قرار است پردازش شود، خشک کن معمولاً از چدن یا فولاد ضد زنگ ساخته می شود. مدت زمانی که ماده اولیه در دستگاه باقی می ماند به میزان رطوبت اولیه و میزان رطوبت نهایی که مورد نظر کاربر است بستگی دارد. این برد معمولاً بین چند ثانیه تا نیم دقیقه است.

دستگاه اکسترودر

دستگاه اکسترودر زیست توده برای ساخت بریکت چوبی با قطر ۸۰ میلی متر و طول ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر طراحی شده است. دستگاه اکسترودر می تواند پسماندهای مزرعه و جنگل به طور کامل به موادی قابل استفاده تبدیل کند.
سوخت جامد تولید شده توسط این دستگاه اکسترود بیوماس دارای ویژگی آسان اشتعال و ارزش حرارتی بالا (بیش از ۲۰ درصد بیشتر از چوب معمولی) است که باعث ایجاد آلودگی کمی در هنگام سوختن و با چگالی بالا می شود که بسیار مطلوب است.

2 thoughts on “دستگاه های زغال ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
به مشاوره نیاز دارید ؟
سلام ،
سوالی دارید در خدمتیم