خط تولید زغال کبابی

زغال کبابی یکی از پر مصرف ترین زغال ها در کشورمان می باشد و همان طور که از نامش نیز پیداست برای کبابی کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرد و تقاضای زیاد بازار برای این نوع زغال، مشوق افراد برای سرمایه گذاری و راه اندازی خط تولید زغال کبابی می باشد.
راه اندازی این خط تولید نسبت به صنایع دیگر، نیاز به سرمایه اولیه هنگفتی نداشته و با توجه به بازار مصرف زیاد آن و همچنین مواد اولیه ارزان (ضایعات چوب و خاک اره)، میتواند سود دهی قابل قبولی داشته باشد.
اگر شما هم به دنبال راه اندازی خط تولید زغال کبابی هستید پیشنهاد میکنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

خط تولید زغال کبابی کومور ماشین

شرایط راه اندازی خط تولید زغال کبابی

برای راه اندازی خط تولید کبابی و شروع کسب درآمد از آن، ابتدا باید شرایط و مقدمات لازم برای این امر را فراهم آورد که در ادامه مختصرا به هر کدام از این موارد اشاره ای میکنیم تا با دید درستی، اقدام به تاسیس تولیدی زغال نمایید.

تهیه مکانی برای راه اندازی تجهیزات خط تولید کبابی

اولین قدم برای شروع، تهیه سوله ای برای راه اندازی تجهیزات در داخل آن می باشد اما هر مکانی برای راه اندازی تولیدی زغال مناسب نبوده و باید دارای شرایط خاصی باشد.
مساحت سوله مورد نیاز حدودا ۲۰۰ الی ۳۰۰ متر مربع می باشد که حداقل باید ۲۰۰ متر آن مسقف باشد، این سوله باید مجهز به آب و گاز شهری و برق سه فاز باشد چرا که اکثرا دستگاه های مورد استفاده برای خط تولید زغال کبابی، از برق سه فاز تغذیه میکنند.
برای راحت تر شدن حمل و نقل مواد اولیه به داخل کارگاه و همچنین زغال های تولیدی به خارج از آن، بهتر است تا مکان سوله نزدیک به راه های اصلی باشد تا هزینه حمل و نقل کاهش یابد.

دستگاه های مورد نیاز برای خط تولید زغال کبابی

پس از تهیه سوله مناسب، نوبت به خریداری دستگاه های مورد نیاز میشود، در خط تولید زغال کبابی به دستگاه های زیر نیازمندیم:

دستگاه چوب خردکن: وظیفه این دستگاه، تبدیل ضایعات چوب (چیپس چوب) به خاک اره می باشد که این کار به خالص سازی و یکنواختی بریکت زغال تولید شده تاثیر به سزایی میگذارد، از ویژگی های دستگاه چوب خرد کن، میتوان به قابلیت تنظیم اندازه چوب خروجی اشاره کرد.

 

دستگاه خرد کن چوب

سیستم خشک کن: وظیفه سیستم خشک کن، کاهش میزان رطوبت خاک اره تا میزان استاندارد می باشد، برای این منظور از دستگاهی با عنوان مشعل برای ایجاد گرمای لازم برای تبخیر رطوبت استفاده میشود.

مشعل گازسوز سایز 3 تا 5

• سیستم بریکت ساز: پس از گرفتن رطوبت اضافی موجود در خاک اره، حال نوبت به فشرده سازی خاک اره و تبدیل آن بریکت خام می باشد که این کار توسط دستگاهی به نام میکسر و اکسترودر انجام میشود که میکسر خاک اره را به حالت خمیری مانند در آورده و دستگاه اکسترودر نیز آن را فشرده کرده و تبدیل به بریکت میکند.

دستگاه اکسترودر گیربکسی

پخت در کوره: یکی از مهم ترین مراحل تولید زغال کبابی، مرحله پخت آن می باشد که نحوه انجام آن تاثیر به سزایی در کیفیت زغال تولیدی نهایی دارد، زغال کبابی قابلیت پخت در دو نوع کوره سنتی و صنعتی را دارد، اما پخت در کوره سنتی باعث ایجاد آلودگی هوا و همچنین کاهش بازدهی در تولید زغال کبابی خواهد شد.

برعکس کوره های سنتی، پخت در کوره های صنعتی دارای قابلیت کنترل و مهار دود را داشته که باعث آلودگی هوا نمیشوند همچنین با کنترل دما و تکمیل پخت، موجب تولید زغال هایی با کیفیت بالا میشوند.

کوره صنعتی چهار جداره یک تنی برای پخت زغال

سایر موارد مورد نیاز در خط تولید زغال کبابی

از سایر موارد مهم مورد نیاز در خط تولید زغال میتوان به نیروی کار آموزش دیده، تهیه مواد اولیه و تهیه لوازم جانبی ضروری از جمله جک پالت برای جابه جایی واگن ها، آچار، چکش، لباس فرم برای نیروها و … اشاره کرد.

مزیت بزرگ خط تولید زغال کبابی

در خط تولید زغال کبابی باید برعکس اکثر خط تولیدها، حجم دستگاه ها بزرگ باشد تا کیفیت زغال های تولیدی بهتر شود و این قضیه به نفع تولید کننده ها بوده و باعث افزایش زغال های تولیدی در هر شیفت کاری میشود که صرفه اقتصادی نیز دارد زیرا هر چه دستگاه ها بزرگتر باشند مواد اولیه بیشتری را در دستگاه ها جا گرفته و خروجی بیشتری نیز خواهد داشت.

هزینه راه اندازی خط تولید زغال کبابی

هزینه خرید دستگاه های خط تولید زغال کبابی با توجه به ظرفیت تولیدی کوره و دستگاه های مورد استفاده، متفاوت می باشد، جهت اطلاع از قیمت به روز انواع خط تولید زغال، لطفا با کارشناسان کومور ماشین در ارتباط باشید.
شماره تماس: ۰۹۱۰۰۹۶۸۰۵۶

گروه صنعتی کومور ماشین از بزرگترین تولید کننده های دستگاه های زغال ساز در ایران و منطقه می باشد که با بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته و متخصصین خبره موفق به تولید کوره های صنعتی شده است که زمان پخت را ۶ الی ۸ ساعت کوتاه تر کرده (به جای ۱۲ ساعت پخت زغال کبابی و ۱۲ ساعت زمان سرد شدن زغال ها) تا تولید کننده بتواند هر ۲۴ ساعت یکبار دستگاه را تخلیه و تولیدات خود را بارگیری نمایید.
تمامی دستگاه های زغال ساز تولیدی کومور ماشین دارای ۲ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد، همچنین تمامی هزینه های مربوط به نصب، راه اندازی و آموزش استفاده از دستگاه ها برای تولید زغال با کیفیت هر چه تمام تر، برعهده گروه صنعتی کومور ماشین آسیا می باشد.

آدرس کارخانه: تهران، منطقه صنعتی سدید ، خیابان سدید ، میدان امام ، شماره ۱۲۲
تلفن همراه: ۰۹۱۰۰۹۶۸۰۵۶
تلفن ثابت: ۰۲۱۵۵۲۸۷۱۴۷ – ۰۲۱۵۵۲۸۷۱۰۵

سوالات متداول

مزایای راه اندازی خط تولید زغال کبابی چیست؟

از مزایای راه اندازی خط تولید زغال کبابی میتوان به بازار مصرف زیاد در کشور، سرمایه اولیه کم، مواد اولیه ارزان و حجم تولید بیشتر زغال در هر شیفت کاری نسبت به خط تولید انواع دیگر زغال اشاره کرد.

چگونه از قیمت روز دستگاه های مورد نیاز در خط تولید زغال کبابی اطلاع پیدا کنیم؟

برای اطلاع از قیمت به روز انواع دستگاه های تولید زغال، میتوانید با کارشناس کومور ماشین به شماره ۰۹۱۰۰۹۶۸۰۵۶ در تماس باشید.

6 thoughts on “خط تولید زغال کبابی

    • saber says:

      سلام و وقت بخیر
      بله اپدیت هستند. جهت اطمینان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با عوامل فروش کومور ماشین تماس بگیرید.

    • saber says:

      سلام و وقت بخیر
      لطفا در این مورد با واحد فروش در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیارتان قرار دهند.
      شماره تماس: ۰۹۱۰۰۹۶۸۰۵۶ و ۰۲۱۵۵۲۸۷۱۰۵

  1. entezari says:

    بنده قصد راه اندازی کارگاه تولید ذغال فشرده رادارم درشیراز؛ممنون ازمقاله خوبتون اما بنظرم بیشترنیازبه راهنمایی وپرسش وپاسخ دارم.ممنون میشم بیشترراهنمایی بفرمایید.باتشکر.

    • saber says:

      دوست عزیز سلام.
      برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید:
      تلفن همراه: ۰۹۱۰۰۹۶۸۰۵۶
      تلفن ثابت: ۰۲۱۵۵۲۸۷۱۴۷ – ۰۲۱۵۵۲۸۷۱۰۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
به مشاوره نیاز دارید ؟
سلام ،
سوالی دارید در خدمتیم