شرایط صادرات زغال فشرده

شرایط صادرات زغال فشرده

صادرات زغال فشرده از محصولات مجاز در کشور ما می باشد . در سال های گذشته این محصول با عنوان زغال چوب یا زغال فشرده صادر می شد . صادرات زغال فشرده به صورت بسته بندی و فله معمولا صورت می گیرد . مقصد آن معمولا کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه می باشد .

شرایط صادرات زغال فشرده

طبق مقررات صادرات و واردات سازمان تجارت ایران صادرات چوب به غیر از زغال چوب و هیزم تنها با ارائه مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و با رعابت قوانین موجود ممنوع نمی باشد . اما در مقابل صادرات زغال فشرده طبق مقررات صادرات و واردات توسعه تجارت از این ممنوعیت مستثنی است .

بیش ترین صادرات زغال در قاره آسیا انجام می شود .برترین صادرکنندگان زغال چوب در دنیا کشورهایی نظیر لهستان ، ویتنام ، کوبا ، مکزیک ، مالزی ، هلند ، آرژانتین ، اوکراین ، اندونزی و چین می باشد . گروه صنعتی کومیر ماشین یکی از تولید کننده های انواع دستگاه تولید زغال و کوره صنعتی ، سنتی و دستگاه زغال ساز در کشور است . جهت کسب اطلاعات بیش تر و جامع تر از نحوه تولید زغال فشرده و خرید انواع دستگاه های تولید زغال می توانید به وبسایت گروه صنعتی کومیر ماشین مراجعه نمایید .

کارگاه های تولید زغال چوب و قالبی به روش سنتی و صنعتی در کشور فراوان می باشند .مازندران ، کرمانشاه ، گیلان و لرستان جزء استان های تولید کننده زغال و واحد های تولید زغال قالبی به ثبت رسیده در وزارت صنایع و معادن کشور محسوب می شوند .تولید زغال چوبی فرآیند پیچیده و سخت نخواهد بود به گونه ای که در یک کوره دربسته برای آتش زدن چوب و یک نوار نقاله جهت بارگذاری و تخلیه می باشد .برای تولید زغال فشرده ابتدا زغال ها شسته و آسیاب می شود و بعد از مخلوط کردن با چسب زغال در قالب های خاص قرار گرفته و پرس می شوند ، سپس به اشکال مختلفی چون بیضی ، استوانه ای و مستطیلی برش می خورند .

صادرات زغال فشرده

صادرات زغال فشرده مانند زغال چوب باید طبق قوانین و مقررات کشور و به بهترین شکل انجام شود.امروزه انواع مختلفی از زغال ها در کیفیت و اشکال مختلف تولید شده و جهت مصرف وارد بازار می شوند . تفاوت انواع زغال های چوبی به روش تولید و نوع مواد اولیه آن بستگی دارد . زغال های چوبی شامل زغال لیمو ، زغال کبابی ، زغال بلوط ، سیب و انجیر و زغال فشرده و .. می باشند . تولید و صادرات زغال فشرده در هر کشور با توجه به مقررات و شرایط آب و هوایی و نوع چوب درختان آن کشور انجام می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
به مشاوره نیاز دارید ؟
سلام ،
سوالی دارید در خدمتیم