موارد استفاده از خاک اره

موارد استفاده از خاک اره

خاک اره تولید شده از بازیافت چوب، بسیار ارزشمند بوده به همین خاطر فروش آن بسیار ساده خواهد بود. از جمله موارد استفاده از خاک اره تولید شده عبارتند از:

  1. امروزه زغال در کشور بسیار پر بازده و پرسود می باشد. ماده اولیه خط تولید ذغال فشرده، خاک اره می باشد.برای اطلاع از نحوه تولید ذغال فشرده اینجا کلیک کنید.
  2. کاهش حجم انبارداری و به دنبال آن کاهش ریسک آتش سوزی
  3. تهیه مالچ و کود گیاهی: از ضایعات چوب می توان برای تهیه مالچ و کود گیاهی استفاده کرد. در این روش زباله های چوبی را به ذرات کوچک تبدیل کرده و از آن مالچ تهیه کرده که میتوان از آن به عنوان پوشش خاک و برای پوشش خاک و مهار کردن شن های روان استفاده کرد.
  4. امروزه از ترکیب خاک اره و مواد غیر از چوب محصولات کامپوزیتی متنوعی تولید می کنند. مانند کامپوزیت های پلاستیک و الیاف چوب، تخته های بزرگ کامپوزیتی و بلوک های سبک ساختمانی.
  5. تراشه های چوب توان بالایی برای جذب رطوبت دارند. از تراشه های چوبی برای پوشاندن جاده هادر چراگاه ها، مزارع و دیگر مناطقی که در شرایط بارانی گل لای در آنها مشکل ساز می شود، می توان استفاده کرد.
  6. پوشاندن میدان های اسب دوانی، کف گاوداری ها مرغداری ها و …
  7. با توجه به بحران آب در کشور، در باغات با استفاده از خاکپوش های پوششی ( به منظور کاهش میزان تبخیر از سطح آب) میزان رطوبت را به حالت ذخیره درآورد.
  8. وجود علف های هرز همواره مخل کار کشاوری بوده است.پوشاندن سطح خاک با تراشه های چوب میزان رشد علف های هرز را تا ۹۰ درصد کاهش می دهد. این لایه در عین کاهش رطوبت خاک با کاهش نور رسیده به سطح خاک شرایط برای رشد علف هرز را کاهش می دهد.
  9. ماده اولیه تولید کود ورمی کمپوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
به مشاوره نیاز دارید ؟
سلام ،
سوالی دارید در خدمتیم